Yoğun Trafikte Araba Kullanma Teknikleri

Yoğun Trafikte Araba Kullanma Teknikleri

Kural ihlali yapan sürücüler nedeniyle araç kullanmak zaman zaman başlı başına bir iş halini alabiliyor. Aslında kurallara uyulduğu sürece bir zorluğu bulunmayan araba kullanma işi özellikle büyük şehirlerde ve yoğun trafikte zorlayıcı olabiliyor.

Kurallara uymadan şerit değiştirenler, aşırı hız yapanlar, sıkışık trafikte kendine yol açmaya çalışanlar derken yorucu bir günü ardından direksiyon başına geçmek zahmetli bir işe dönüşebiliyor. Bu gibi zamanlar için hazırladığımız yoğun trafikte araba kullanma tekniklerisayesinde daha konforlu ve daha güvenli sürüş imkanına sahip olabilirsiniz.

Aynalar Yalan Söylemez ama Daha Uzak Gösterir

Yoğun trafikte araç kullanmanın ilk kuralı, çevredeki araçlara dikkat etmek. Siz ne kadar dikkatli olursanız olun ne yazık ki diğer sürücüler aynı özeni gösteremeyebiliyor. Siz kendi şeridinizde sorunsuzca ilerlerken yan şeritteki araçlar tehlikeli bir biçimde size yanaşabilir. Ya da gerekli kurallara uymuş olmanıza rağmen şerit değiştirirken arkadan dikkatsiz bir sürücü hızını arttırarak gelebilir.

Bunun önlemini almak için yan aynalar ve dikiz aynasını etkin bir şekilde kullanmayı öğrenmelisiniz. Özellikle yoğun trafikte şerit değiştirmek için sağ ve sol aynaları ikişer kere kontrol etmek, dikiz aynasından da harekete geçmeden önce arkadaki aracın yeterli mesafede olup olmadığına dikkat etmek gerekir. Yoğun trafikte araba park etme esnasında da aynalar en büyük yardımcınız olacaktır.

Şeritler Sadece Basit Çizgilerden Oluşmuyor

Trafikte en çok ihlal edilen kurallardan biri de şerit değiştirmektir. Özellikle yoğun trafikte şerit değiştirirken çoğu sürücü, sinyal vermediği gibi diğer şeritten gelen araçları da sıkıştırır. Zaman zaman da yol vermemek için inatlaşılır ve şerit değiştirilir. Bu gibi durumlarda yani şerit değiştirirken dikkat edilmesi gerekenlerin başında trafikte inatlaşmamak ve gerekiyorsa diğer araçlarla yol vermek gelir. Özellikle yoğun trafikte.

Takip Mesafesi Önemli

Genel trafikte olduğu gibi “Yoğun trafikte dur kalk nasıl yapılır?” sorusunun cevabı aslında belli: Takip mesafesini korursanız sık sık dur kalk yapmanıza gerek kalmaz. Yoğun trafikte önünüzdeki araçla aranızda en az yarım araba boyu mesafe bırakmalı, daha fazla yaklaşmamalısınız.

Panik mi, O da Ne?

Yoğun trafikte araç nasıl kullanılır diye düşünüyorsanız güvenli sürüş kurallarından biri sakin kalmayı da dikkate almalısınız. Direksiyon başında kendinize güvenmeli ve panik yapmamalısınız. Burada kendine güvenden kasıt, makas atmak ya da aşırı hız yapmak değil, korna gibi ikazlara karşı panik yapmamak, şerit değiştirirken dikkatsiz gelen diğer araçlara karşı anında müdahale etmek. Hayatın her alanında olduğu gibi burada da stres en büyük düşmanınız olacağı için sakin kalıp direksiyona ve yola odaklanarak kazalardan sakınabilirsiniz.

Arabanız Yoğun Trafiğe Hazır mı?

Bütün kurallara uyuyor, şerit değiştirirken aynalara dikkatle bakıyor, takip mesafesini koruyorsunuz. Kısacası siz yoğun trafikte araba kullanmaya hazırsınız. Peki, ya arabanız? Fren, motor gibi bakımlarını düzenli yaptırmamak, yoğun trafikte arabanız zorlandığında bazı problemler yaşamanıza neden olabilir. Siz hızlı reflekslerinizle anında müdahale etmek istersiniz, ancak arabanız buna hazır değilse kendinizi ve diğer sürücüleri korumaya alma konusunda zorluk yaşayabilirsiniz.

Yoğun trafikte otomatik vites kullanımı biraz daha kolaydır. Ancak yoğun trafikte dur kalk yaparken debriyajı bilinçsiz ve gereksiz kullanmak, fren balatalarının ömrünü kısaltacaktır. Bu da ilerleyen zamanlarda fren performansının düşmesine ve trafikte sorun yaşamanıza neden olabilir.

Lastiklerin Hava Basıncına Dair Bilmeniz Gerekenler
Araçların yol üzerinde dengeli bir şekilde gidebilmesi için lastiklerin hava basıncının eksik olmaması gerekir. Lastiklerin iç katmanındaki kauçuk sızdırmaz özelliktedir. Fakat zamanla kullanıma bağlı olarak kauçuk aşınır ve hava sızdırır. Lastik hava basıncı ne olmalıdır, düşük olursa neleri etkiler, nasıl ölçülür gibi tüm soruların yanıtları ile aşağıdayız.

Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı?

Oto lastiklerinin hava basınçları;

·       Aracın modeline,

·       Lastik ebatlarına,

·       Motor hacmine,

·       Motor gücüne göre değişir.

Bu yüzden genelgeçer bir lastik hava basıncı listesinden bahsedemeyiz.

Lastik Hava Basıncı Nerede Yazar?

Aracınızın lastiğinde hava basıncının kaç olması gerektiği;

·       Kapı kenarında,

·       Benzin depo kapağında,

·       Araç teknik kataloğunda bulunur.

Türkiye’de kullanılan değer genelde PSI’dır. 1 bar, 14.5 PSI’a eşittir. Lastiğe hava basılacağı zaman bar, PSI değerine çevrilir.

Lastik Hava Basıncı Neyle Ölçülür?

Lastiklerin hava basıncı, hava saati ile ölçülür. Arabanızın lastiğinin hava basıncını benzin istasyonlarında ölçtürebilir ya da cihazı satın alarak kendiniz ölçebilirsiniz.

Lastik Hava Basıncı Düşükse Ne Olur?

Lastik hava basıncı az olursa yol ile lastiklerin temas yüzeyi arasında bozulma olur. Bu da;

·       Aracın yol tutuş performansını düşürür,

·       Sürüş güvenliğini tehlikeye atar,

·       Üzerine fazla yük binen lastiğin ömrünü azaltır,

·       Lastiğin yuvarlanma direncini arttırır. Bu da daha fazla yakıt tüketimi demektir.

Oto lastiklerinin aşınmasına neden olan durumlar bunlar.
Sizce bu nedenlerden hangileri arabanızın fazla yakıt tüketmesine neden oluyor?

Tüm bu olumsuz durumları yaşamamak için lastiklerinizin hava basınçlarını ayda bir kez ölçtürmelisiniz.

 

kaynak

TOP