Ulusal Kurumsal Markalar ile Yerel İşletme Farkları

Ulusal bilinirliği olan profesyonel hizmet veren kurumsal bir oto yıkama markası ile yerel olarak ( genelde lokal olarak bilinirliği olan, tek bir hizmet noktası olan ) kendi imkanlarıyla açılan bir oto yıkamanın karlılığı arasında ne gibi farklılıklar olabilmektedir ?

Burada temel anlamda açılan işletmenin konumu her koşulda önem arz etmekle birlikte müşterinin profili ve beklentileri, zamanı, ihtiyaç duyulan hizmet tipi, verilen hizmetin müşteriye maliyeti ve yine müşterinin güven duyma ihtiyacı hassasiyeti önemli olmaktadır.

Dilerseniz Farklı Müşteri Profilleri Üzerinden Örneklerle Açıkayalım :

1. Müşteri Profili : Bu müşteri kategorisi ; genelde piyasa ortalaması ve altında değerinde bir araca sahip oluyorlar ve kaliteden çok ekonomi yapmayı hedefliyorlar. İhtiyaçları doğrultusunda ; o an için sadece standart bir iç-dış yıkama hizmeti alma talepleri olduğunda , sürücülerin zamanları da kısıtlı ise ve ödeyecekleri bedeller günümüz şartlarında araç iç-dış yıkama hizmetlerinin ortalama hizmet fiyatlama standartı olan 400 ₺ - 500 ₺ bandı ortalamasında olacak olduğunu kabul ederek ( *Yazı Güncellenme Tarihi: Mayıs 2024 ) birinci derecede hizmet alacakları lokasyonun kurumsallığına odaklanmıyorlar.

Ödeyecekleri bedeller orantısında düşük memnuniyet beklentilerine sahip olarak en yakın konumdaki, içerisinde sıra olmayan herhangi bir oto yıkamadan hizmet almayı tercih edebiliyorlar. Kaliteyi sorgulamıyorlar , zira söz konusu hizmet sektörümüzün en alt (baz) bedellerini ödemiş oluyorlar.

İşte bu tarz müşteriler genelde lokal işletmelerin genel müşteri kitlesini oluşturuyor. Lokal işletmeler daha çok ağırlıklı olarak bu tarz müşteri tercihlerinden dolayı iç-dış standart yıkama odaklı hizmetleri ( sektör genelinde angarya olarak olarak tanımlanan ) veriyorlar.

Bu tip işletmelerde genelde hedef müşteri memnuniyeti ve kalıcı müşteri kazanmaktan çok sürümden kazanmak odaklı bir yaklaşım oluyor. O nedenle ürün kalitesi olarak dahi maliyet ve kazanca odaklı olarak , uygun maliyetli , kısa vadede sorun çözen ancak sürekli kullanımda potansiyel zararları yüksek kostik ve asidik bazla ürünleri tercih ediyorlar. Sonuç olarak da kalıcı müşteri kitlesine sahip olamıyorlar.

** Bu noktada ağırlıklı olarak sadece iç-dış yıkama müşterisine hitap etmek aylık sabit giderleri düşündüğünüzde cirolarınızı ciddi oranda olumsuz etkiliyor.

2. Müşteri Tipi Profili : Bu kategorideki müşteriler ise daha çok mevcut aracını önemseyen ya da birikimlerini korumak amaçlı yatırım sermayesi olarak gören, hijyeni önemseyen, periyodik temizlik rutini ihtiyacının farkında olan; Kurumsal hizmet standartları konusunda tecrübeli, farkındalığı olan, sorgulayan, araştıran, gelir seviyesi olarak orta ve üst seviye olan ve araç profili olarak da orta ve üst segment araç kullanıcılarının oluşturduğu müşteri profilidir.

Bu müşteriler, iş-dış klasik köpüklü yıkama gibi en temel hizmet ihtiyaçlarından başlayarak (örneğin; iç-dış yıkama hizmeti) daha yüksek bedeller ödeyecekleri ve sektörün asıl kar potansiyelini oluşturan detaylı temizlik / detailing / oto kuaför / profesyonel araç temizliği ve bakımı uyuglamaları / pasta cila - boya koruma - seramik kaplama ( nano coating ) hizmetlerini alma ihtiyaçlarında belirli bir kaliteyi öncelikli olarak işletmelerde arar sorgularlar.

Hizmeti standartı bilinmeyen yerel oto yıkama işletmeleri yerine ; Hizmet standartları olan, ürün kalite standartları olan, başarısı ve tecrübesi ulusal ve uluslararası anlamda kanıtlanmış olan marka işletmelerden hizmet almayı güven odaklı tercih ederler.

İşte tam da bu nedenlerle ;

YEREL OTO YIKAMA İŞLETMESİ VE KURUMSAL OTO YIKAMA İŞLETMELERİ ARASINDAKİ TEMEL FARK ;

A) Yerel Oto Yıkama İşletmeleri: Emekleri doğrultusunda ağırlıklı olarak standart iç-dış oto yıkama müşterisi ve sürüm odaklı kazanç potansiyeli ile çalışırken,

B) Kurumsal ve Profesyonel Araç Bakım İstasyonları: Ürün ve hizmet kalitesi standartlarının da etkisi ile müşteri memnuniyeti ve sadakatini oluşturarak hem standart araç yıkama müşterisine hem de detaylı temizlikler konusunda katma değeri misliyle çok daha yüksek getiri potansiyeli olan hizmetlerin de tercih noktası olarak profesyonel oto kuaför hizmetlerine hitap ederek, aylık ciro potansiyeli olarak çok daha avantajlı olurlar. Sabit maliyetlere değil ; aylık karlılığı katlamaya odaklanırlar.

İşte bu önemli değerlendirme ile görülmektedir ki ;

Kurumsal oto yıkama markaları her sektörde olduğu gibi yerel işletmelere kıyasla müşteri tercihleri ile aylık ciro potansiyelinde iki katından fazla ciro avantajı ve karlılığına sahip olmaktadır. İşletmelerin emeği de garanti altına alınmış olmaktadır.

Ayrıca ; tam da bu noktada markamız GLOBOWAX ise Türkiye pazarında franchise veren yaklaşık 6 profesyonel marka içerisinde ; 17 yılı aşan tecrübesi , üretici marka konumu , "0" sıfır dışa bağımlılığı ve kendi bünyesinde bulunan uluslararası tedarik ve lojistik organizasyonu avantajı ve devamlı AR-GE projeleri ile kendini yenileyen ve geliştiren organik yapısı ile ülkede bulunan franchise markaları arasında hem kimlik hem de yatırım maliyetini (1) fiyat , (2) performans ve (3) vizyon üçgeninde değerlendirdiğinizde farkını ve iddasını bariz olarak ortaya koymaktadır.

"Sizleri de bölgenizde bir çok yeni projemiz ile ilk olmak adına GLOBOWAX bayisi olarak bu karlı yatırıma ortak olmaya davet ediyoruz."

GLOBOWAX Dry Car Care Kurucusu,

- MERT ZANDALI